کرمانشاه _ الوند _مجید یزدانپناه در نشست طرح تجهیز کتابخانههای مدارس در کرمانشاه با تاکید بر اهمیت بروزرسانی کتابخانههای مدارس، اظهار کرد: باید کتابخانههای مدارس بروزرسانی شده و کتابهای هر مدرسه بر اساس رده سنی دانشآموزان آن مدرسه ساماندهی شوند.
وی ادامه داد: اگر سری به کتابخانههای مدارس بزنیم، دور از انتظار نیست که مثلا کتابهای فلسفی را در قفسه کتابخانههای مدارس مقطع ابتدایی و یا کتابهای رده سنی کودکان را در کتابخانه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم ببینیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کتابها در کتابخانههای مدارس خاک میخورند، افزود: نه خدمتگزار مدرسه، نه معلمها و نه حتی مدیر مدرسه اهمیت زیادی برای کتابخانههای مدارس قائل نیستند و درب کتابخانههای مدارس هم اغلب قفل است.
وی تاکید کرد: کمتر مدرسهای وجود دارد که برای تجهیز کتابخانه اهمیت قائل شده و آن را هم به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر بگیرد، در حالیکه آموزش بدون دسترسی دانشآموزان به منابع آموزشی غیردرسی و خلاقانه امری ابتر و ناقص به شمار میرود.
یزدان پناه سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در رشد فرهنگی جامعه، گفت: کتاب مبنای دانایی و دروازه آگاهی بوده و مهمترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب و دانش و توسعه جوامع است، لذا باید هرطور شده در جهت کتابخوان بار آوردن افراد از سنین کودکی کار کنیم.
بالاترین مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان کرمانشاه یاد آور شد: ضرورت دارد دانشآموزان را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنیم تا در هجوم اطلاعات شبکههای اجتماعی، بازیهای کامپیوتری و برنامههای تلویزیونی، فرصتی برای اندیشیدن، گفتوگو و شناخت خود پیدا کنند.
وی گریزی هم به رشد روز افزون ابزارهای ارتباط جمعی داشت و گفت: اگرچه امروزه تکنولوژی مهمترین رقیب کتاب و مطالعه است، اما نباید اجازه بدهیم رشد تکنولوژی ما را از کتاب خواندن دور کند.