تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

آغاز ساخت مدرسه اوتیسم در کرمانشاه / به بهره برداری رسیدن ۳۵۱پروژه آموزشی ،پرورشی و ورزشی طی چهار سال گذشته

  • کد خبر : 2105
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۰۳
آغاز ساخت مدرسه اوتیسم در کرمانشاه /  به بهره برداری رسیدن ۳۵۱پروژه آموزشی ،پرورشی و ورزشی طی چهار سال گذشته

آغاز ساخت مدرسه اوتیسم در کرمانشاه / به بهره برداری رسیدن ۳۵۱پروژه آموزشی ،پرورشی و ورزشی طی چهار سال گذشته

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه از آغاز عملیات احداث مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم خبر داد.

 

به گزارش الوند _مرزبان نظری عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد کلاس درس در قالب ۳۱۹ مدرسه و در وسعتی به متراژ ۱۰۶ هزار و ۵۳۵ متر با اعتباری بیش از ۲ هزار و هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ۸۶۰ کلاس درس از این تعداد پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری، ۲۸۷ کلاس درس در سال گذشته و ۸۰ کلاس نیز سال جاری با مشارکت خیران مدرسه ساز افتتاح شده است.

نظری یادآوری کرد: در این چهار سال مجموعا ۳۵۱ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با هزار و ۴۶۷ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۵۷ هزار متر مربع و سه هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه ساخت هزار و ۲۰۰ مدرسه در هزار و ۲۰۰ روز پس از وقوع زلزله در استان با مشارکت گسترده خیرین نیک اندیش مدرسه ساز را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: با این اقدام ارزشمند سرانه فضای آموزشی کرمانشاه با ۷۱ صدم افزایش به ۶.۴۱ متر مربع افزایش یافته است تا از میانگین کشور جلوتر باشیم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه جمع آوری بخاری های نفتی مدارس و جایگزین کردن سیستم های حرارت مرکزی و بخاری های هوشمند برای ۲ هزار و ۹۳۱ فضای آموزشی را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امروز مدارس خشتی و گلی و همچنین مدارس کانکسی دارای ۲۰ دانش آموز از سیستم آموزشی کرمانشاه حذف شده است.

نظری همچنین از هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری بخاری های نفتی در کلاس های درس و حذف مدارس خشتی و گلی و مدارس کانکسی دارای ۲۰ نفر دانش آموز سخن گفت و افزود: برای حذف بقیه مدارس کانکسی کمتر از این تعداد نیز به حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه به میزان مشارکت اقشار مردم استان در پویش های مختلف اشاره و اظهار کرد: در طرح ملی آجر به آجر پویش محرم ۱۲ هزار نفر به میزان ۶۰۰ میلیون ریال مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: در پویش « من مادرم بچه های ایران فرزندان من» ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر مشارکت داشتند و ۲ هزار و ۲۷ میلیون ریال کمک کردند.

نظری در پایان با اشاره به مشارکت ۴۷۵ نفر از مردم کرمانشاه در پویش «آجرهای مهربانی» و کمک ۶۰ میلیون ریالی آن ها، تصریح کرد: پنج هزار و ۲۶۰ نفر نیز در پویش «به رنگ مدرسه» شرکت کرده اند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین از آغاز عملیات احداث مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم خبر داد و گفت: کلنگ احداث این مدرسه با کمک ۴۵ میلیارد ریالی یکی از خیرین مدرسه ساز ساکن کشور آلمان در شهرک دولت آباد به زمین زده شده است.

وی با اشاره به وجود حدود ۸۰ کودک اوتیسم در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد مدرسه مخصوص این دسته از دانش آموزان تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۶۴ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=2105

برچسب ها