تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
2

استاندار همدان : فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است/آمار بیماران کرونایی در استان روند کاهشی دارد

  • کد خبر : 3199
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
استاندار همدان :  فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است/آمار بیماران کرونایی در استان روند کاهشی دارد

استاندار همدان :

فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است/آمار بیماران کرونایی در استان روند کاهشی دارد

استاندار همدان گفت: داده های آماری گویای این است که شمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد لذا فعالیت مدارس و ارائه آموزش در همه مقاطع تحصیلی استان با توجه به فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.

 

به گزارش الوند، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰در ستاد استانی مقابله با کرونا همدان اظهار داشت: از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان «فامنین، رزن و درگزین» در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود:تاکنون سه میلیون و ۷۲ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده و پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به ۹۲.۶ درصد، نوبت دوم ۸۲.۵ درصد و نوبت سوم ۳۵.۶ درصد رسیده است.

استاندار همدان گفت: داده های آماری گویای این است که شمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد لذا فعالیت مدارس و ارائه آموزش در همه مقاطع تحصیلی استان با توجه به فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: بررسی وضعیت تزریق سه دُز واکسن برای کسانی که قصد سفر دارند مورد تاکید بوده که در این راستا باید هنگام صدور بلیت یا در ورودی شهرها با ساز و کار مناسبی، وضعیت تزریق واکسن مسافران کنترل شود، ضمن اینکه بررسی وضعیت افرادی که در هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان و دیگر اماکن در نوروز پذیرش می شوند، نیز الزامی است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نگرانی هایی مبنی بر پذیرش و اسکان مسافران در خانه مسافرهای بدون مجوز وجود دارد، یاد آور شد: فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز علاوه بر فراهم کردن زمینه ای برای انتقال بیماری، معضلات فرهنگی و اجتماعی در پی دارد بنابراین باید نسبت به ساماندهی این محل ها و بررسی اهلیت متقاضیان دریافت مجوز فعالیت خانه مسافر اقدام شود.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۴.۵ درصد و در نوبت دوم ۸۲ درصد است که افزایش این آمار نیازمند فرهنگ سازی و کار رسانه ای است و می طلبد که رسانه ها نسبت به ترغیب جامعه بیش از پیش اقدام کنند چرا که ۷۰ درصد مرگ های مربوط به کرونا در این استان مربوط به افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

استاندار همدان میزان مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار و ۹۱۷ نفر ذکر کردو گفت: این آمار نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قاسمی فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: مجموع موارد بستری سرپایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰۹ هزار و ۹۱۵ بیمار و موارد مثبت بستری ۳۲ هزار ۵۸۶ نفر رسیده است که در این میان شمار بیماران مثبت بهبود یافته در این دوره ۲۹ هزار و ۶۲ نفر و تاکنون نیز سه هزار و ۲۴۸ فرد مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=3199