تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

استاندار همدان : مدارس استان باید تا پیش از بازگشایی به مخزن ذخیره آب مجهز شوند

  • کد خبر : 5095
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
استاندار همدان : مدارس استان باید تا پیش از بازگشایی به مخزن ذخیره آب مجهز شوند

استاندار همدان :

مدارس استان باید تا پیش از بازگشایی به مخزن ذخیره آب مجهز شوند

استاندار همدان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰ مخزن‌آب در مدارس نصب و راه اندازی شده است بر ادامه این روند تا تجهیز کامل همه مدارس این استان پیش از بازگشایی به مخزن آب برای مواقع اظطراری تاکید کرد.

به گزارش الوند _ علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همدان بیان داشت : با توجه به بروز مشکل کم‌آبی در همدان، موضوع مجهز شدن مدارس به مخزن ذخیره آب از چندی پیش به مدیرکل آموزش و پرورش ابلاغ شده  و در این باره نیز اقداماتی توسط این اداره کل صورت گرفته است.

وی افزود: اگرچه طرح آبرسانی به همدان با شتاب در حال اجرا است و اقداماتی نیز برای تامین آب مصرفی همدان صورت گرفته لیکن وجود مخازنی در مدارس برای مواقع اضطراری و قطعی آب ضروری خواهد بود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰ مخزن‌آب در مدارس نصب و راه اندازی شده است، گفت: باید حداکثر تا یک هفته مانده به بازگشایی مدارس، مخازن ذخیره آب در سطح استان به ویژه در مدارس ابتدایی به علت صبر و تحمل اندک دانش آموزان این مقطع تحصیلی، نهایی شده باشد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: می طلبد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به موضوع تامین مخازن ذخیره آب به عنوان یک امر پدافندی توجه داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند که در این زمینه تیمی از مسئولان نسبت به نظارت بر فرایند تجهیز مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی به مخازن ذخیره آب تشکیل شده است.

استاندار همدان همچنین خواستار اهتمام دانشگاه علوم پزشکی به تجهیز بیمارستانها به مخزن ذخیره آب شد و یاد آور شد:هر چند بسیاری از بیمارستان‌های استان به مخازن ذخیره آب مصرفی مجهز هستند، اما باید نسبت به افزایش ظرفیتِ برخی از بیمارستان‌ها اقدام شود.

وی گریزی نیز به استحصال آب از چاه‌ها برای مصرف شهروندان زد و گفت : استحصال آب از چاه‌ها برای مصرف شهروندان با چرخه سلامت و نظارت مجموعه بهداشت علوم پزشکی، همراه است، تا آب سالم در اختیار مردم قرار گیرد ضمن اینکه در زمینه اتصال چاه‌ها به خطوط آبرسانی به شهر همدان، پس از تجهیز چاه، ابتدا از آب نمونه‌گیری و پس از تایید دانشگاه علوم پزشکی وارد چرخه مصرف می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون کوچک‌ترین مشکل و آلودگی منجر به بروز بیماری از ناحیه چاه‌ها و تانکرهای آبرسانی برای سلامت مردم نداشتیم ، موارد آلودگی آب گزارش شده را به علت استفاده برخی شهروندان از چاه‌های خانگی خود بدون کنترل و نظارت مجموعه علوم پزشکی عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرستان تویسرکان آبی ، «،بهار، نهاوند، ملایر، همدان و اسدآباد» در وضعیت زرد و شهرستان های «رزن، درگزین، فامنین و کبودرآهنگ» در وضعیت نارنجی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=5095