تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
1

استاندار همدان : همه ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی برای کاهش آمار طلاق در استان بسیج شود

  • کد خبر : 5541
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
استاندار همدان : همه ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی برای کاهش آمار طلاق در استان بسیج شود

استاندار همدان : همه ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی برای کاهش آمار طلاق در استان بسیج شود

استاندار همدان خواستار بسیج همه ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی برای کاهش آمار طلاق در این استان شد و گفت :همه سازمان ها و نهادها باید به فراخور بضاعت و نقشی که در این زمینه می توانند ایفا کنند وارد میدان شوند.

به گزارش الوند _  علیرضا قاسمی فرزاد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان همدان بیان داشت:   یکی از راهکارهای مهم در راستای کاهش میزان طلاق و به دنبال آن استحکام بنیان خانواده، برگزاری برخی کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج است که می‌توان با کمک بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در این راستا گام برداشت.

وی افزود: بر اساس گزارشی که امروز از سوی یک نهاد تحقیقاتی و آموزشی در حوزه خانواده و ازدواج در استان همدان و در نشست شورای فرهنگ عمومی اعلام شد به ازای هر سه ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است، همچنین بالای ۶۵ درصد طلاق ها در همدان ناشی از انتخاب های نادرست و نبود مشاوره های قبل از ازدواج است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها و نهادها همچون دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی، بهزیستی، ورزش و جوانان و حتی صداو سیما می‌تواند به فراخور بضاعت  و نقشی که می‌توانند در این زمینه ایفا کنند وارد میدان شوند، یاد آور شد : البته نباید در این زمینه اجازه داد که برخی موازی کاری‌ها و ناهماهنگی‌های بین بخشی ضرورت پرداختن به برگزاری مشاوره‌های ازدواج را دچار چالش کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان ادامه داد: در این حوزه روش‌های سنتی در شرایط امروزه جوابگو نیست و تاکید بر این است که نظام تربیتی یک نکته آموزشی را در سبک و نحوه زندگی ارائه کنند.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد: اگر کودکان و نوجوانان بدرستی تعلیم و تربیت را فرا گیرند در جوانی و نوجوانی هیچگونه مشکلاتی به وجود نمی‌آید چرا که گاه همین مسائل کوچک باعث می‌شود زوجین با کوچکترین موضوع دچار چالش شوند لذااگر رعایت حقوق دیگران و شیوه ارتباط‌گیری در مدارس و دوران آموزشی ارائه شود بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=5541