تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
0

ایلام در جایگاه نخست ایجاد اشتغال در کشور

  • کد خبر : 6366
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
ایلام در جایگاه نخست ایجاد اشتغال در کشور

ایلام در جایگاه نخست ایجاد اشتغال در کشور

استاندار ایلام از کسب رتبه نخست این استان در ایجاد اشتغال و رتبه هفتم تولید مسکن در کشورخبر داد

 

به گزارش الوند _ حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست شورای تامین استان ایلام با تاکید بر تسریع در عملیات تولید مسکن و رفع موانع ساخت ساز مسکن در این استان، گفت: هیچ مصوبه شورای تامین مسکن نباید روی کاغذ بماند‌ و باید بطور کامل اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات طرح نهضت ملی مسکن لازم الاجراست، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن، مهم ترین ملاک ارزیابی مدیران است و هر شهرستان پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد فرماندار آن شهرستان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 

بهرام نیا تصریح کرد: اگر چنانچه مشکلی و مانعی در واگذاری زمین برای طرح های ملی مسکن وجود دارد را فرمانداران بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان بررسی و برطرف نمایند.

 

استاندار ایلام در خصوص تسهیلات مسکن به سرپرست های خانوارهای دو معلول به بالا و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، گفت: سرپرست خانوارهای دارای دو معلول و دو معلول به بالا از طریق بنیاد مستضعفان ۱۵۰ میلیون تومان بلا عوض ، ۱۰۰ میلیون بلاعوض ازطریق بهزیستی و ۲۰۰ میلیون وام ۴ درصد دریافت می کنند و برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، ۵۰ میلیون بنیاد مستضعفان بلاعوض، کمیته امداد ۱۰۰ میلیون بلاعوض و ۲۰۰ میلیون نیز وام کم بهره نیز دریافت می کنند.

 

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه ایلام رتبه نخست اشتغال و رتبه هفتم تولید مسکن کشور را کسب کرده است، گفت: با همراهی و تلاش هم جانبه همه مدیران می توانیم جزو سه رتبه برتر کشور در تولید مسکن باشیم.

 

استاندار ایلام با اشاره به پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال نیز تصریح کرد: سهم و تعهد ایجاد اشتغال در استان به میزان ۶ هزار و ۶۷۲ نفر بوده و برابر اعلام رسمی و استعلام از وزارتخانه ها و راستی آزمایی صورت گرفته، استان ایلام موفق به کسب رتبه نخست از نظر میزان اشتغال در کشور شده است.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=6366