تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
2

بازگشت ۴۲ واحد تولیدی خاموش در استان همدان به چرخه تولید

  • کد خبر : 2734
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
بازگشت ۴۲ واحد تولیدی خاموش در استان همدان به چرخه تولید

بازگشت ۴۲ واحد تولیدی خاموش در استان همدان به چرخه تولید

استاندار همدان از بازگشت ۴۲ واحد تولیدی خاموش در این استان به چرخه تولید خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ واحد داخل شهرک‌ها با اشتغالزایی ۳۴۰نفر و ۱۱ واحد نیز خارج از شهرک‌ها با ایجاد اشتغال ۷۸ نفر قرار دارند.

به گزارش الوند_ علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: نقش مدیریت در موفقیت یا عدم موفقیت واحدهای تولیدی در شرایط تحریم و کرونا قابل انکار نیست که در این زمینه می طلبد شرکت شهر‌ک‌های صنعتی الگو مدیریتی مجموعه‌های تولیدی موفق و رو‌‌ به‌ پیشرفت را نشر دهند تا دیگر واحد ها نیز از آن به عنوان یک راهنما بهره ببرند.

وی راه‌اندازی واحدهای راکد شهرک‌ها در سطح استان همچون واحدهای تحت تملک بانک‌ و یا واحدهایی که دچار کمبود مواد اولیه و تجهیزات شده‌اند را از برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان عنوان کرد و گفت :در حال حاضر، ۳۳ واحد تولیدی در سطح شهرک‌ها و نواحی آن در استان، تحت تملک بانک هستند که تلاش می‌شود مشکلات و مسائل آن‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان حل و مرتفع گردد.

قاسمی فرزاد ادامه داد : طبق آخرین آمار ۱۱۴۶ واحد صنعتی در استان وجود دارند که ۱۴۹ واحد از آن‌ها راکد است و جهت بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

 

استاندار همدان افزود : تعداد واحدهای راکدی که تا دی ماه ۱۴۰۰، به چرخه تولید بازگردانده‌ شده‌اند ۳۱ واحد داخل شهرک‌ها با ایجاد اشتغال ۳۴۰ نفر و ۱۱ واحد خارج از شهرک‌ها با ایجاد اشتغال ۷۸ نفر است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه نمی‌توان به تولیدکننده‌ها، امید واهی داد بلکه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت و تقویت آن‌ها استفاده کرد، گفت: هم اکنون ۷۸۰ طرح در شهرک‌های صنعتی استان در حال احداث هستند که با راه‌اندازی آن‌ها، بخش چشم‌گیری از اشتغال و بیکاری جوانان در استان رفع خواهد شد

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=2734

برچسب ها