تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
1

تجارت ایران با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

  • کد خبر : 8736
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
تجارت ایران با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

تجارت ایران با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت گسترش همکاری‌ها با ترکیه در حوزه‌های مختلف تاکید کردو گفت : در سفر اخیر به ترکیه، تفاهم‌نامه همکاری در عرصه‌های مختلف به امضای دو طرف رسید و رویکرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با این کشور تا ۳۰ میلیارد دلار است.

 

به گزارش صنعت _ محمدصادق معتمدیان با اشاره به برگزاری جلسه استانداران با وزیر کشور، افزود: در این جلسه در راستای پیشبرد سیاست‌های دولت سیزدهم، تصمیماتی درخصوص محرومیت زدایی در سطح کشور و توسعه مولدسازی اتخاذ شد.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ترکیه، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌ غربی تنها استان هم مرز جمهوری اسلامی ایران با ترکیه بوده و به دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم.

 

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت گسترش همکاری‌ها با ترکیه در حوزه‌های مختلف نیز تاکید کرده و افزود: در سفر اخیر به ترکیه، تفاهم‌نامه همکاری در عرصه‌های مختلف به امضای دو طرف رسید و رویکرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با این کشور تا ۳۰ میلیارد دلار است.

 

معتمدیان به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان خوی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت به طور میانگین با ارائه ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی واحدهای آسیب دیده در شهرستان خوی، به صورت جدی به دنبال کاهش آلام مردم منطقه است.

 

وی در پایان با اشاره به تخریب ۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در زمین لرزه های سال گذشته شهرستان خوی، اضافه کرد: از این تعداد، ۱ هزار و ۲۰۰ واحد تا به امروز بازسازی و تحویل داده شده و مابقی واحدهای مسکونی نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی تحویل داده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=8736