تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
1

راهیابی ایده رییس دادگستری کنگاور به مرحله نهایی رویداد ملی دادنگار ایده

  • کد خبر : 4221
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
راهیابی ایده رییس دادگستری کنگاور به مرحله نهایی رویداد ملی دادنگار ایده

راهیابی ایده رییس دادگستری کنگاور به مرحله نهایی رویداد ملی دادنگار ایده

ایده صادق تاری وردی قاضی خوش نام کرمانشاهی به مرحله نهایی رویداد ملی دادنگار ایده راه یافت

 

اولین رویداد ملی ایده‌های نوآورانه در حکمرانی قضایی در سال ۱۴۰۱، روز سه­ شنبه ۳۱ خردادماه در سالن شهید بهشتی پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش الوند به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، در این رویداد، دکتر عباس پوریانی،عضو معاون دیوان عالی کشور و دکتر محمد حسین صادقی، دادیار دادسرای دیوان عالی به همراه داورانی از معاونت راهبردی و پژوهشگاه قوه قضاییه به ارزیابی ایده های این رویداد پرداختند و از میان ۱۹ ایده نوآورانه راه یافته به شورای راهبری، پنج ایده را به عنوان ایده برتر، انتخاب کردند.

دکتر مهدی مهربان، دبیر سامانه ایده با بیان این که مرحله نهایی این رویداد در آذرماه برگزار می شود، گفت: سامانه ایده با تلاش پژوهشگاه قوه قضاییه جهت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و تبدیل ایده‌های آن‌ها به طرح‌های پژوهشی راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر این که استفاده از ایده‌های نخبگان از موضوعاتی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به طور ویژه به آن اشاره داشته اند، اظهار کرد: بر همین اساس پژوهشگاه قوه قضاییه اقدام به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ایده کرده تا به ساماندهی مجموعه‌ای از فرآیند‌ها و اقدامات دانش بنیان، از توان نخبگان استفاده شود.

دکتر حمید نادری، پژوهشگر گروه حقوق و جامعه شناسی پژوهشگاه قوه قضاییه، دکتر مهدی جم، مدیر فرهنگ سازی و توسعه منابع انسانی مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، دکتر نقیبی، پژوهشگر پژوهشکده آمار و فناوری پژوهشگاه قوه قضاییه و دکتر زهرا جاه بین، رییس گروه مطالعات و بررسی­های معاونت راهبردی از دیگر داوران این رویداد بودند.

بر اساس این گزارش، این رویداد با معرفی ارائه کنندگان برتر به کار خود پایان داد.

۱- مرتضي اخوت، دكتراي فناوري اطلاعات از دانشگاه علم و صنعت با ارائه ايده” امكان سنجي استخراج خودكار عنوان خواسته از شرح خواسته با استفاده از تكنيكهاي متن كاوي” ،

۲- مهدی فقیهی نژاد، قاضي دادگستري چهارمحال و بختياري با ارائه ايده” اصل استماع دعوا و جايگاه آن در رويه قضايي و نقش آن در كاهش اطاله دادرسي”،

۳- كيومرث پناهي شاد، مدیرکل معاونت قضایی با ارائه ايده” ارايه آسيبهاي موجود در صلاحيت مراجع اختصاصي اداري (بيان مصداقي در مرجع) ،

۴- شيما شباني، دكتراي مديريت آموزشي با ارائه ايده “سامانه تعاملي اشتراك دانش قضايي” و

۵- صادق تاري وردي، دكتراي حقوق عمومي، دكتري حقوق پزشكي و قاضي دادگستري استان كرمانشاه با ارائه ايده”توسعه صلاحيت دادگاه­هاي كيفري در رسيدگي به دعاوي ضرر و زيان يا رد مال بدون نياز به تقديم دادخواست”

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=4221