تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
3

زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کرمانشاه از ۹۰ روز به ۷۴ روز رسید

  • کد خبر : 7853
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کرمانشاه از ۹۰ روز به ۷۴ روز رسید

زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کرمانشاه از ۹۰ روز به ۷۴ روز رسید

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در این استان از ۹۰ روز به ۷۴ روز خبر داد.

 

به گزارش الوند _  پرویز توسلی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که بمناسبت هفته قوه فضاییه برگزار شد ، به تشریح آخرین وضعیت دادگستری استان کرمانشاه  از بدو آغاز به کار خود تا کنون پرداخت و بیان داشت: از شهریور سال ۱۳۹۸ تاکنون که به عنوان رئیس دادگستری در خدمت مردم استان هستیم در آن زمان با ورودی ۴۳۳ هزار فقره مواجه بودیم و اکنون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با وجود افزایش ورودی که بیش از ۱۵۰ هزار افزایش یافته است اما خروجی ما بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی تعداد پرونده‌های خروجی دادگستری استان تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ را ۵۷۹ پرونده با ۳۵/۸ دهم درصد افزایش عنوان کرد و گفت: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خروجی نیز ۷۰ درصد کارکرد مثبت به ثبت رسیده است.

 

دکترتوسلی زاده در ادامه در خصوص کاهش تعداد شعب نامتعارف هم گفت:   در پایان شهریور سال ۱۳۹۸ تعداد این شعب در استان ۱۱۳ مورد بود که در پایان اردیبهشت امسال به ۵۶ شعبه کاهش پیدا کرده است.

 

به گفته رئیس دستگاه قضا استان ۳۱ هزار  پرونده‌ مسن که بیش از یکسال از زمان ثبت آنها در دادگستری گذشته است تا پایان شهریور‌ماه ۹۸ در دادگستری وجود داشته که این تعداد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۴ هزار یعنی  حدود ۵۵/۷ دهم درصد کاهش یافته است.

 

دکترتوسلی‌زاده همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از  شهریور سال ۹۸ را ۹۰ روز عنوان کرد و بیان داشت:در پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها به ۷۴ روز کاهش یافته است.

 

وی اشاره‌ای هم به رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک داشت و گفت: تا پایان اریبهشت‌ماه سال‌جاری هفت‌ هزار و ۴۹۲ پرونده دادرسی الکترونیک صورت گرفته است .

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گریزی نیز به بحث ملاقاتهای مردمی زد و یادآور شد : در بحث ملاقاتهای مردمی همواره جز سه استان اول کشور هستیم و از شهریور ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۵۳۰ هزار ملاقات با مردم توسط مسئولین قضایی استان کرمانشاه با هدف گره گشایی از مشکلات مردم و یا اقناع آنها صورت گرفته است.

 

وی در ادامه به سیاست دستگاه قضایی استان برای کمک به واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و یادآورشد: در این راستا جلسات اقتصاد مقاومتی را به صورت متعدد برگزار می کنیم که توانسته ایم طی آنها مشکل ۶۴ واحد تولیدی استان را حل کرده و رفع مشکل ۲۸ واحد دیگر هم در دست بررسی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=7853