تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
1

طرح دوستدار کودک در کرمانشاه کلید خورد

  • کد خبر : 983
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
طرح دوستدار کودک در کرمانشاه کلید خورد

طرح دوستدار کودک در کرمانشاه کلید خورد

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از اجرای طرح “دوستدار کودک” در راستای توانمندسازی و کاهش آمار کودکان کار در این استان خبر داد.

 

به گزارش فرین _فرحناز محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت : این طرح در راستای تحقق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۶ است و طی آن بهزیستی با همکاری یازده دستگاه دیگر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادگستری توامندسازی کودکان کار و خانواده های آنها و نهایتا کاهش کودکان کار را دنبال خواهد کرد.

🔹وی تصریح کرد: اجرای مرحله به مرحله طرح در استان در حال پیگیری است و موضوع در کارگروه اجتماعی به عنوان کارگروه ساماندهی کودکان کار مطرح شده و شرح وظایف هریک از دستگاه های کارگروه در اجرای این طرح مشخص و ابلاغ شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: بانک اطلاعاتی کودکان کار در مراکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده استان تشکیل و پرونده های فعال در این مراکز غربالگری شده است.

وی خاطرنشان کرد : هویت کودکان کار با استفاده از دستگاه عنبیه مشخص شده و در حال ثبت هویت و شناسایی این کودکان هستیم تا بتوانیم کودکان کار واقعی را شناسایی کرده و گام موثر برای توانمندسازی و کاهش آنها برداریم.

محمدی ارتقا بهداشت، آموزش، تحصیل، توانمندسازی اقتصادی و… را از جمله برنامه های درنظر گرفته در این طرح برشمرد و افزود :تمام تلاش این است که با اجرای این طرح دیگر شاهد فعالیت کودکان کار در سطح استان نباشیم.

 

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=983

برچسب ها