تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
3

فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان کرمانشاه نیازمند اصلاح است

  • کد خبر : 6255
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان کرمانشاه نیازمند اصلاح است

فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان  کرمانشاه نیازمند اصلاح است

استاندار کرمانشاه فرآیند توزیع گوشت قرمز در این استان را نیازمند اصلاح عنوان کرد و گفت:اینکه قیمت گوشت قرمز در استان کرمانشاه نسبت به دیگر استان ها بیشتر باشد، منطقی نیست  لذا جهاد کشاورزی این استان باید اقدامات لازم برای کنترل قیمت گوشت را در دستور کار خود قرار دهد.

 

به گزارش الوند _ دکتر محمد طیب صحرایی” در نشست با مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری و نقش این اداره کل در امنیت غذایی، خواستار ایفای نقش بیشتر آن برای کمک به اشتغالزایی در استان شد.

وی به قیمت بالای گوشت در استان نسبت به دیگر استان ها اشاره و این روند را غیر قابل قبول ذکر کرد و گفت: اینکه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان ها بیشتر باشد، منطقی نیست.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات و تدبیر لازم از سوی مسئولین جهادکشاورزی منظور کاهش قیمت گوشت قرمز ادامه داد: متاسفانه فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان مناسب نیست.

مقام عالی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازدیدی که چند روز گذشته از کشتارگاه بیستون و روند توزیع گوشت و همچنین صحبت با دامپروران و افراد شاغل در کشتارگاه و فروشنده ها داشتم، مشکل، فرآیند توزیع تشخیص داده شد که باید به سرعت اصلاح شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: هیچ کس نباید در مسیر توزیع گوشت مانع ایجاد کند و از مسئولین جهادکشاورزی استان می خواهم که در اسرع وقت نسبت به تهیه راهکار و پیشنهاد خود برای رفع مشکل فرآیند توزیع اقدام کند.

دکتر صحرایی در ادامه با اشاره به مزیت های خوب استان از جمله زمین و شرایط آب و هوایی مناسب گفت: بخش کشاورزی با استفاده بهینه از شرایط موجود می تواند به توسعه و بالندگی استان کمک کند.

وی همچنین با اشاره تقارن ایام آغازین سال آینده و ماه مبارک رمضان، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای توجه به جوجه ریزی و افزایش تولید مرغ در استان شد.

استاندار کرمانشاه بر اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولین جهادکشاورزی برای تامین میوه شب عید مردم استان گفت: مسئولین جهاد کشاورزی موظف هستند که برای پایان سال استان، میوه با قیمت پایین اما با کیفیت را در نظر بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولین باید اطلاعات کافی از امکانات و شرایط دستگاه خود داشته باشند، گفت: عدم اطلاعات صحیح از آمار و اطلاعات منجر به ایجاد مانع در مسیر توسعه می شود.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=6255