تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

معاون استاندار کرمانشاه: اتمام پروژه های نیمه تمام زمینه توسعه و شکوفایی استان را فراهم می کند

  • کد خبر : 3011
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
معاون استاندار کرمانشاه: اتمام پروژه های نیمه تمام زمینه توسعه و شکوفایی استان را فراهم می کند

معاون استاندار کرمانشاه:
اتمام پروژه های نیمه تمام زمینه توسعه و شکوفایی استان را فراهم می کند

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام از تاکیدات رییس جمهور و اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت : ۱۸هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اتمام و بهره برداری از این پروژه ها زمینه ساز توسعه و شکوفایی استان خواهد شد.

 

دکتر منوچهر فخری روز شنبه ۱۶بهمن ماه ۱۴۰۰ در حاشیه افتتاح ۳پروژه آبرسانی شهرستان صحنه در گفت و گو با الوند غرب اظهار داشت: در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که نظام ما در بالاترین مرحله بالندگی ، بینش و اقتدار قرار داردبنحوی که از آن به عنوان ام القرای جهان اسلام یاد می شود وچشم بسیاری از مسلمان های جهان به تحولات کشور ما معطوف است چرا که جمهوری اسلامی قدم‌های بسیار موثری برداشته و در خیلی از مباحث و زمینه‌ها صاحب حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب در بسیاری از شهرها و روستاها کوچکترین امکاناتی نبود و گاه برای دریافت یک خدمت باید کیلومتر ها راه طی می شد اما اینک به برکت نظام اسلامی، روستاهای ما از هر لحاظ امکانات در سطح شهر هستند و رونق اقتصادی بسیار خوبی در آنها شاهد هستیم.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امسال در استان طی دهه فجر حدود هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و ۶ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که حکایت از توجه خاص نظام بر حوزه عمران در اقصا نقاط کشور دارد ضمن اینکه همین حدود نیز در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شده است .

 

فخری با اشاره به اینکه استاندار کرمانشاه به دنبال حذف فرهنگ کلنگ زنی های نمایشی است، یاد آور شد: وی معتقد است آغاز یک پروژه‌ زمانی باید انجام شود که عملیات اجرایی آن شروع شده باشد چراکه با انجام کلنگ زنی های نمایشی نمی‌توان مشکلات مردم را مرتفع کرد.

وی کاهش بارندگی ها را مهمترین عامل پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: بارندگی ها امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد در سطح استان و ۴۹درصد در شهر کرمانشاه کاهش داشته و این در حالی است که استان کرمانشاه در سال گذشته شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته است .

 

فخری اعتبار حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه را در سال جاری را ۱۳۶۷ میلیارد تومان عنوان کرد وادامه داد: شرکت آبفا استان در سال ۱۴۰۰طرح آبرسانی به ۴۶۰روستا را در دستور کار قرار داده است که در دهه فجر ۱۲۲ طرح آن به بهره‌برداری می‌رسد که سهم شهرستان صحنه ۵۲روستا بوده و تا کنون ۱۹روستای از آب شرب سالم برخوردار شده اند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه حجم پروژه های نیمه تمام این استان را ۱۸هزار میلیارد تومان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به تاکیدات رییس محترم جمهور، سیاست حاکم بر دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که به همین منظور ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه کاره که غالباً ۴۰الی ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند را احصا و به دفتر ریاست محترم جمهور ارائه کردیم تا انشاالله در سفر ایشان به کرمانشاه که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت اعتبار لازم جهت تکمیل آنها اختصاص یابد و بر اساس اولویت پیگیری و به بهره‌برداری برسند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=3011

برچسب ها