تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
4

معاون استاندار کرمانشاه: برخی از جرم ها بدلیل عدم آگاهی و آموزش های لازم است

  • کد خبر : 640
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
معاون استاندار کرمانشاه: برخی از جرم ها بدلیل عدم آگاهی و آموزش های لازم است

معاون استاندار کرمانشاه:  برخي از جرم ها به دليل عدم آگاهي و آموزش هاي لازم است معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: زنان مهمترين ركن و پايه اصلي توسعه و بالندگي جامعه هستند لذا به جايگاه و منزلت زنان هر چه بيشتر بهاء دهيم و با كرامت به اين قشر موثر جامعه نگاه كنيم […]

معاون استاندار کرمانشاه: 

برخي از جرم ها به دليل عدم آگاهي و آموزش هاي لازم است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: زنان مهمترين ركن و پايه اصلي توسعه و بالندگي جامعه هستند لذا به جايگاه و منزلت زنان هر چه بيشتر بهاء دهيم و با كرامت به اين قشر موثر جامعه نگاه كنيم در واقع جامعه با رشد و تعالي بيشتري همراه خواهد شد.

به گزارش فرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه “حسین خوش اقبال” در جلسه رصد و پايش مشكلات نسوان زندان كرمانشاه كه با حضور مديركل امور بانوان و خانواده استانداري و جمعي از مديران در محل سالن اميد استانداري برگزار شد، اظهار داشت: بايد نگاه هاي خود را به زندان و زنداني تغيير دهيم زيرا بعضي از افراد كه داراي مشكل حاد نيستند بعضاً دچار گرفتارهايي شده و به دلايل و شرايطي به زندان افتاده اند كه نبايد از جامعه طرد شوند.

وي با بيان اينكه زنان مهمترين ركن و پايه اصلي توسعه و بالندگي جامعه هستند، تصريح كرد: بانوان با توجه به توانمندي هاي اثر گذار خود، قادر به نقش آفريني در جامعه هستند لذا به جايگاه و منزلت زنان هر چه بيشتر بهاء دهيم و با كرامت به اين قشر موثر جامعه نگاه كنيم در واقع جامعه با رشد و تعالي بيشتري همراه خواهد شد.

وي ارائه آموزش، اطلاع رساني و آگاهي به جامعه براي پيشگيري از ارتكاب به جرم را بسيار موثر عنوان كرد و گفت: خيلي از افراد كه مرتكب جرم مي شوند به دليل عدم آگاهي و كسب آموزش هاي لازم از جمله عدم آگاهي از قوانين و معاملات است كه با ارائه آموزش هاي لازم مي توان جلوي بسياري از مشكلات و گرفتاري ها را گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بيان اينكه زنان با توجه به روحيه سازندگي خود منشاء پويايي و رشد جامعه هستند، ادامه داد: دستگاه هاي ذيربط مي توانند در ندامتگاه ها با راه اندازي طرح هاي توليدي، اقدامات و برنامه هايي دنبال كنند كه زنان زنداني پس از رهايي، دوباره با ايجاد شغل قادر باشند كه به كانون گرم خانواده خود برگردند لذا بايد علاوه بر توجه به اجراي چنين برنامه هايي ضرورت دارد كه به سمت كارهاي پيشگيري و آگاه سازي جامعه نيز حركت كنيم كه خروجي آن منجر به اعتماد مردم به افراد زنداني و ايجاد شغل و كار در جامعه شود.

وي بيان داشت: برخي از جرم ها به دليل عدم آموزش و آگاهي در جامعه است كه در اين زمينه دستگاه هاي ذيربط وظيفه دارند كه نهايت اهتمام خود را براي آگاه سازي و آموزش به جامعه بكار گيرند.

خوش اقبال با بيان اينكه دستگاه ها ظرف يك هفته نسبت به تدوين برنامه هاي خود براي حل مشكلات زنان زنداني اقدام و برنامه هاي خود را ارائه كنند، خواستار شناسايي و تفكيك زنان در زمينه ارائه آموزش به آنها براي كارآفريني در بخش توليد متناسب با ظرفيت شهرستان ها شد.

وي بيان داشت: ضرورت دارد كه در سفر رئيس محترم قوه قضائيه به استان برنامه ها و مسائل زنان زنداني را مطرح و ارائه نمائيم.

خوش اقبال تصريح كرد: بايد يك هماهنگي و همكاري لازم توسط خانه صعنت معدن، اداره زندان ها، آموزش فني و حرفه اي و انجمن زنان كارآفرين براي كار و اشتغال زنان زنداني پس از رهايي صورت گيرد و اين موضوع با ارائه آموزش در زمينه هاي مختلف مي تواند منجر به اشتغال اين قشر از زنان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاكيد كرد: ضرورت دارد كه زمينه بيشتري براي همكاري و مشاركت سمن ها، خيرين و كارآفرينان به منظور تسهيل و رفع مشكلات زنان نسوان فراهم شود و بتوانيم از اين فرصت براي كارآفريني بيشتر در جامعه استفاده كنيم

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=640

برچسب ها