تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
0

چشمه های شهر کنگاور ساماندهی می شود

  • کد خبر : 5717
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
چشمه های شهر کنگاور ساماندهی می شود

چشمه های شهر کنگاور ساماندهی می شود

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه رها شدن چشمه های کنگاور در فصل بارش مشکلات فراوانی برای شهروندان این شهر بدنبال داشته است ،گفت: شورای فنی استان باید گزارش جامعی از وضعیت این چشمه ها ،دبی و ظرفیت های بهره برداری از آنها را ارایه و شهرداری کنگاور و آبفا نیز برنامه های خود را برای ساماندهی آن تدوین و اعلام کنند.

به گزارش الوند _ منوچهر فخری در پنجاهمین نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار داشت: موضوع تشدید خشکسالی‌ها و کمبود آب شرب در کشور به یک بحران بسیار جدی تبدیل شده است و حتی بعضی از کلانشهرها  را نیز با مشکل روبرو کرده است.

وی با اشاره به برگزاری پنجاهمین نشست کاری قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه، عنوان کرد: این قرارگاه سال گذشته با دستور ویژه استاندار کرمانشاه تشکیل شد و خوشبختانه به همت دستگاه‌های عضو این مجموعه، تابستان امسال شاهد کاهش مشکلات آب شرب در شهر کرمانشاه بودیم.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز استان کرمانشاه نه تنها برای حل مشکلات جاری حوزه آب شرب دارای برنامه است بلکه آبفا برای تامین نیازهای سال‌های آتی هم در حال برنامه ریزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شهر کنگاور اشاره کرد و گفت‌: در این شهر چشمه‌هایی وجود دارد که سال‌هاست به حال خود رها شده و در فصل بارش و طغیان چشمه‌ها، برای شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد می کند‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: امروز مقرر شد در نشست هفته آتی قرارگاه، شورای فنی استان گزارش جامعی از وضعیت این چشمه‌ها، دبی آن ها و ظرفیت‌های بهره‌برداری از آن ها ارائه کند همچنین شهرداری کنگاور و اداره آبفا هم برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی و بهره برداری مفید از این چشمه‌ها ارائه دهند.

دکتر فخری وجود ۶ هزار چاه غیرمجاز در کرمانشاه را یک تهدید جدی برای منابع ارزشمند زیرزمینی استان دانست و یاد آور شد: این چاه‌های غیرمجاز باید هر چه سریع تر توسط آب منطقه ای تعیین تکلیف شوند.

دکتر فخری همچنین برداشت‌های بی رویه و بی ضابطه از چاه های مجاز را بسیار نگران کننده دانست و گفت: متاسفانه نظارت خاصی هم بر میزان برداشت چاه‌های مجاز وجود ندارد و باید هر چه سریع تر در قالب یک برنامه مدون، تمامی آن ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=5717