تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

‍ استاندار همدان: در شرایط کنونی ،مهندسی فرهنگی مهم‌ترین تکلیف است

  • کد خبر : 2245
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
‍ استاندار همدان:  در شرایط کنونی ،مهندسی فرهنگی مهم‌ترین تکلیف است

استاندار همدان:

در شرایط کنونی ،مهندسی فرهنگی مهم‌ترین تکلیف است

استاندار همدان مهندسی فرهنگی را مهمترین تکلیف در شرایط کنونی جامعه برشمرد و بر لزوم شناسایی آسیب‌های که از سوی فضای مجازی بر خانواده، کسب و کار و دیگر بخش‌های جامعه وارد میشود تاکید کرد

 

به گزارش الوند_ علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: اولویت‌های فرهنگی یکی از مهمترین آسیب‌های جدی و زیربنایی استان هستند که می‌طلبد آسیب‌هایی که از سوی فضای مجازی متوجه خانواده، کسب و کار و دیگر بخش‌های جامعه می‌شود، شناسایی شوند.

وی افزود:ارکان جامعه از جمله خانواده، جوانان و بانوان از جمله مواردی است که همواره از بدو انقلاب مورد هجمه‌های دشمنان نظام اسلامی قرار گرفته تا آنجا که به تعبیر مقام معظم رهبری، مهم‌ترین تکلیف ما در شرایط کنونی مهندسی فرهنگ کشور است.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: آسیب‌شناسی‌های فرهنگی که در برش سند فرهنگی استان لحاظ شده، بر اساس تحقیق و نظرات کارشناسی‌ بوده لذا دستگاه‌های اجرایی می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرهای کارشناسی خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کنند.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه در تدوین راه‌کار‌های رفع آسیب‌های شناخته شده استفاده از ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا می تواند راهگشا باشد ،یاد آور شد: اشتغال، پوشش ، سبک زندگی، مدیریت رسانه و فضای اجتماعی از موضوعات مهمی هستند که باید در سند فرهنگی لحاظ شوند‌.

 

آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز این در جلسه خواستار برگزاری مستمر و منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان شد و بیان داشت: به دلیل شرایط کرونایی، باید مصوباتِ پیشین شورای فرهنگ عمومی استان مورد بازبینی و بازخوانی قرار گیرد.

وی نهاد خانواده و جمعیت، توانمند‌سازی صنعت گردشگری، ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی_انقلابی، فرهنگ نشاط شهروندی و اجتماعی را از اولویت‌های فرهنگی استان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان از تنظیم و تدوین ضروریات فرهنگی مجموعه‌های ورزشی استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

آیت الله شعبانی خاطر نشان کرد: شورای قرآنی، برنامه‌های عملیاتی سند قرآنی استان را تدوین کرده که در شورای فرهنگ عمومی استان جهت تصویب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که شورای فرهنگ عمومی استان فعال، کنشگر و اقدامات موثری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=2245

برچسب ها